over

Stichting NCE

Kijken naar kunst! Dat is het motto van de stichting NCE. Door te kijken naar kunst kun je geraakt worden. Het geeft inspiratie en het doet iets met je.

Veel kunst is opgeslagen in depots, hangt in kantoren of bij privépersonen thuis. Het is jammer dat deze kunstwerken niet zichtbaar zijn voor het grote publiek. De stichting NCE wil minder 'zichtbare kunst' onder de aandacht brengen van het grote publiek. Vaak gaat het om kunst van minder bekende namen. Of kunst van kunstenaars die mogelijk nu al werken aan toekomstig cultureel erfgoed.

Deze website moet gezien worden als het digitale museum van 'minder zichtbare kunst'. Als kader hanteert de stichting NCE kunst van Nederlandse kunstenaars vanaf eind 1800 tot nu toe. Het gaat ook om kunst van buitenlandse kunstenaars die al dertig jaar lang werken als kunstenaar in Nederland. Het gaat om alle kunstvormen en toegepaste kunst.

De stichting NCE is opgericht in 2016 en is nog maar net begonnen met het opbouwen van een digitale collectie.

Op alle foto's van schilderijen, tekeningen en kunstobjecten e.d. die op deze site getoond worden berust beeldrecht. Deze foto's mogen alleen met toestemming van de Stichting NCE worden gebruikt. Deze foto's mogen niet voor commercieel gebruik gebruikt worden, zonder toestemming van voornoemde stichting. Als er toestemming is verleend voor gebruik van de foto's buiten deze site wordt altijd de bron van herkomst vermeld.

Artwork

NIEUWe kunstaanwinsten

Hieronder vindt u de nieuwste kunstobjecten in ons digitaal museum.

tulpen juni 2023

appel juli 2023

Ante Scholten

stilleven met schaal met tomaten en groene kan

Willem Karel Scholten

Olieverfschilderij 'het Achterom in Overschie'. Dit schilderij hangt in museum Oud Overschie.

recent toegevoegde kunstenaars